sobota, 14 stycznia 2017

Toksyczni ludzie, toksyczne znajomości.

... Cześć ... ! 


Znalezione obrazy dla zapytania toksyczna znajomość

      W życiu spotykamy wielu ludzi. Niektórzy zostają z nami nieco dłużej, a inni odchodzą nawet niezauważeni. Czasami są naprawdę świetnymi osobami, a czasem okazują się  być kimś zupełnie innym. Na początku udają cudownych ludzi, a później pokazują jacy są. 
    Są prawdziwymi mistrzami manipulacji, dlatego nie jest wcale łatwo ich rozpoznać.  To takie ,, wampiry emocjonalne ”, które chcą wyssać z nas całą energię. Przy takiej znajomości ty masz robić to, co oni chcą. Wbijają Ci do głowy, że wszystko co dobre przychodzi do Ciebie tylko i wyłącznie dzięki nim. Wpędzają Cię w poczucie winy oraz niepewności, by mieć dzięki temu szerokie pole do manipulacji. Czerpią korzyści z waszej znajomości, podczas gdy Ty ponosisz przez to same straty. Tracisz kontakty ze znajomymi, brakuje Ci humoru i zamykasz się w klatce, którą sam sobie kreujesz. Sprawiają, że czujesz się źle, a oni dzięki temu rozkwitają.

Znalezione obrazy dla zapytania toksyczna znajomość       



Gdy przestajesz być im potrzebny, oni o Tobie zapominają. Po jakimś czasie przypominają sobie o Twoim istnieniu, bo nagle twoja osoba zaczęła być im potrzebna, by podwyższyć ich i tak wybujałe już ego.


  






       Weźmy teraz na celownik związki przesączone toksyczną relacją.  Prawdziwy związek powinien opierać się na zaufaniu. Podporą toksycznego  jest właśnie brak zaufania, więc napędza go podejrzliwość.  Ta toksyczna osoba urządza Ci małe więzienie. Przy niej zamiast otwierać skrzydła i rozwijać się, to zamykasz się w sobie i wycofujesz ze społeczeństwa. Zaczyna ograniczać twoje kontakty ze znajomymi, zarzucając przy tym, że poświęcasz jej zbyt mało czasu, chociaż rozmawiacie praktycznie całymi dniami. Kontroluje twoje wyjścia i sprawdza telefon, czy czasem nie ma tam wiadomości, które by się jej nie spodobały. Opowiada Ci cały czas o zaufaniu i przypomina, że zdrada jest niedopuszczalna, a międzyczasie zdradza Cię, gdy nawet się tego nie spodziewasz.. Zaczynasz być już tym wszystkim niesamowicie zmęczony. Rezygnujesz ze swoich marzeń i celów. Zmieniasz się pod wpływem tej osoby, bo wmawia Ci, że nie jesteś wystarczająco dobry. Według niej prawdę mówisz tylko wtedy, gdy się pomylisz, nie zważając na to, że sama nie jest całkowicie z tobą szczera. Okłamuje Cię, a wiadomo, że kłamstwo ma krótkie nogi, więc  gdy potem dowiadujesz się prawdy, czujesz się zraniony/a.  I gdy chcesz już się z tego uwolnić to nie możesz, bo tkwisz po uszy.
   Z toksycznego związku wydostać się jest ciężko. Jeśli osoba manipulowana, kocha swojego partnera to będzie mu wybaczać ciągłe awantury. Będzie miała nadzieję, że partner się zmieni i że ten związek ma szansę na przetrwanie. Później uzależnienie od tej osoby przechodzi w strach przed samotnością. Tkwimy w tym związku, ponieważ boimy się zostać sami. Bywa też tak, że gdy próbujemy zakończyć związek, zostajemy tak emocjonalnie zmanipulowani, że ulegamy wpływowi partnera. W takiej sytuacji najbardziej pomóc mogą rodzina i przyjaciele, którzy swym wsparciem, krok po kroku wyprowadzają nas z tego.

     Jeden człowiek potrafi bardzo zmienić nastawienie do innych. Gdy raz na kimś się przejedziesz, w Twojej głowie często pojawia się myśl, że kolejna osoba może okazać się taka sama.  Dobrze jest nauczyć się rozpoznawać toksycznych ludzi i uświadomić sobie, że za taką znajomością stoi cierpienie i wewnętrzne rozdarcie.

          Dlatego trzeba patrzeć z kim się zadaje, bo czasem osoba, która wydaje się Aniołem, może wnieść dużo złego w naszą codzienność

Znalezione obrazy dla zapytania toksyczni ludzie


Buziaki,
Natalia

29 komentarzy:

  1. Każdy twój post który przeczytam zmusza mnie refleksji i przemyślenia go...są cudowne...
    aniolek4.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Toksyczne znajomości to trudny temat, tam samo jak trudno jest się z takiego czegoś wyrwac

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<
    Zapraszam do wspólnej obserwacji! Daj znać na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na szczęście ja nigdy nie miałam takiej znajomości i mam nadzieje, że nie będę mieć. Otaczam się ludźmi, którzy akceptują mnie taka jaką jestem.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Trudno wypowiedzieć mi się w temacie, bo moje życie towarzyskie jest słabo rozwinięte. Nie mam przyjaciół, tylko znajomych, ale w sumie się cieszę, bo też nie mam problemów związanych z przyjaźnią. Jeśli prawdziwy przyjaciel będzie mi przeznaczony - to czekam na niego z rozłożonymi rękoma. Z "toksycznymi" ludźmi do czynienia jeszcze nie miałam i dziękuję za to Bogu :)

    Pozdrowionka,
    kiedyś blackeley, teraz Obserwatorium Gwiazd

    OdpowiedzUsuń
  5. Ehh ile razy ja spotkałem się z takimi osobami to nie wylicze. Całe szczęście po zmianie otoczenia a co najważniejsze szkoły napotkałem na mojej drodze wspaniałą przyjaciółkę, z którą świetnie się dogaduje i jesteśmy sobie bliscy... Mądry post, daje do myślenia,
    obserwuje tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś miałam "znajomych", którzy ciągle mieli do mnie jakieś "ale", w końcu udało mi się ich zmienić i znalazłam takich, którzy akceptują mnie w 100% :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Często można zauważyć takie znajomości na szczęście ja takiej nie miałam :)
    Zapraszam do mnie -klik
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje!!!♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Na szczęście nic takiego mi się nie przytrafiło, pozdrawiam
    https://wrrabii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Toksyczne znajomości są ciężkimi przeżyciami, które warto w szybki sposób zniwelować.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj wiem coś o tym, już nie raz byłam uwikłana w toksyczne przyjaźnie, jednak, kiedy w końcu uwolniłam się zaczęłam żyć, być sobą i przede wszystkim stałam się weselsza :)

    http://amateurphotographywithart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny tekst! Miło się czyta tak dobrze dobrane do siebie słowa :) Czasem naprawdę ciężko poznać, że żyjemy w toksycznej znajomości. Tak nam zależy na osobie, że nie dopuszczamy tej myśli do siebie. Jesteśmy zaślepieni, a jeszcze gorzej, gdy zakochani. Dobrze, że w internecie coraz więcej osób o tym pisze, ostrzega. Może komuś otworzy to oczy.
    Można powiedzieć, że kiedyś pewna osoba zaczęła mnie kontrolować, chciała, żebym tylko z nią spędzała czas. Jednak ja nie ograniczałam się tylko do niej i dobrze. Później zrozumiała, że tak nie można. Wchodzenie z ludźmi w bliższe relacje zawsze wiąże za sobą ryzyko. Powinniśmy mieć tego świadomość i być ostrożni. Popatrzmy na to z innej perspektywy, tej bez kierowania się tylko uczuciami do danej osoby. Zastanówmy się czy nie jesteśmy wykorzystywani. To nasze życie i nikt nie ma prawa nas kontrolować, bądź zmieniać na siłę. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com
    Blog kolegi, który dopiero zaczyna: :)
    http://curiousthingsm8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie byłam w żadnej toksycznej znajomosci, ale wiem, że moja dobra znajoma dosyć niedawno w takiej była. Wszyscy chcieliśmy, żeby jakos otworzyła oczy ale chyba najgorsze jest to ze ta osoba tego nie dostrzega. Dobrze ze juz to zakonczyła i teraz widzi jakie to było zle

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ile w tym wszystkim jest prawdy. Tylko szkoda, że czasem ludzie tak późno zauważają co się dzieję, czasem za późno... a przecież wszystko było dobrze. Głowa do góry! Tyle dałaś mi jeszcze do przemyślenia tym postem. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja muszę przyznać, że całe szczęście nigdy nie spotkała mnie taka toksyczna znajomość, nie byłam ofiarą tego typu manipulacji, które opisałaś. Ale jeszcze całe życie przede mną i będę teraz jeszcze bardziej świadoma, że od tego typu osób lepiej trzymać się z daleka, a przynajmniej lepiej nie nawiązywać bliższych kontaktów, które przecież mogą się skończyć potem dla nas katastrofalnie.
    Poza tym muszę przyznać, że ciekawie piszesz. ;) Jeśli także spodoba Ci się mój blog, możemy wymienić się obserwacją.
    Pozdrawiam!
    unambitious33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tym do przyjaciół to sie zgdzę :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/khaki-army-green-sweater.html

    OdpowiedzUsuń
  16. ja jeszcze nie trafiłam na takie znajomości, chociaż dużo przede mną haha

    /MAGSAILE/

    OdpowiedzUsuń
  17. Chłopak mojej przyjaciółki właśnie idealnie nią manipuluje. Wydaje mi się, ze ja jestem akurat podatna na malipulacje

    Powodzenia w blogowaniu! ♥
    wiktoria-adas.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedyś dokładnie wpadłam w takie samo towarzystwo do teraz mam pewne obawy co do inych ludzi, czy mnie nie skrzywdzą! bardzo ciekawy post :)
    --

    http://styluliczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Olá Natalia,

    Sei muito bem o que você está passando. Mesmo porque já senti na pele em relação as minhas amizades. Os amigos me procuravam apenas quando queriam desabafar e eu como não sou de deixar amigos de lado sempre os ouvia. Hoje em dia estou deixando que os meus amigos sanguinários me cativem..

    Gostei muito da seleção de músicas.

    Um beijo, estou te seguindo.

    www.purestyle.com.br

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeśli ktoś jest podatny na manipulację, to może mu być cieżko zakończyć taką znajomość. Bardzo ciekawy post.
    http://allicestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Toksyczni znajomi, to zdecydowanie nic fajnego. Ciężko jednak, często odejść od takich znajomych.
    Świetny post ! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ludzie są różni. szczęściem jest trafić na tych normalnych ;)

    grlfashion.blogspot.com
    obserwujemy?:D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja w sumie nigdy nie byłąm w takiej toksycznej znajomości i cieszę się z tego bo to nic dobrego!
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. należy jak najszybciej się uwolnić od takiej toksyczności :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowości na blogu!:)

    OdpowiedzUsuń
  25. fajny wpis, niestety miałam z tym odczynienia także u mnie na blogu również jest notka o toksycznych związkach. Swoją drogą usunęłabym na Twoim miejscu muzykę bo rozprasza przy czytaniu ale to tylko moja opinia.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    mvgdalena - zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  26. Resenha maravilhosa amei, obrigado pela visita.
    Blog:https://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br/
    Canal:https://www.youtube.com/watch?v=DmO8csZDARM

    OdpowiedzUsuń
  27. Niestety, tak jest ten świat skonstruowany :(

    http://swiatmartynywu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajny wpis! Zapraszamy do nas! Obs za obs? http://friendsblogglifestyle.blogspot.com/2017/01/hej-dzisiaj-ja-oliwia-pisze-posta.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  29. cudowne piszesz posty zawsze takie dające do myślenia :)
    http://princessgaba.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń